Усі навчальні предмети початкової школи окрім своєї основної функції мають також на меті формування в молодших школярів екологічної відповідальності. Але лише завдяки злагодженій взаємодії навчальних предметів усіх проблем не вирішити. Необхідність посилення екологічного виховання залишається завданням номер один. Тому, працюючи зі своїми другокласниками, я розробила різні форми екологічної освіти: індивідуальні, групові, масові.
Індивідуальні форми роботи передбачають спостереження за рослинами й тваринами, малювання, ліплення, фотографування.
До групових форм належать туристичні походи по вивченню природи; трудовий десант «Чистодвір», акція «Подаруй школі квітку», «Посади дерево», «Годівничка».
Масовою формою роботи у нас є участь у загальношкільному волонтерському проекті «Добра справа». В рамках його діяльності мої вихованці висадили кущі троянд на пришкільних клумбах, посадили кущі смородини на «зеленій алеї», постійно дбають про озеленення класної кімнати, приймають участь у всеукраїнських суботниках.
Дуже добре, що батьки учнів є активними учасниками всіх заходів.
Досвід показує, що тісне поєднання навчальної теорії та практичної діяльності школярів у сфері ековиховання сприяє розвиткові учнівського досвіду бережного спілкування з природою.
Часто охорона природи розуміється лише в напрямку зелених насаджень. Я ж привчаю дітей дивитися на це питання набагато ширше: турбота про птахів у зимовий період, догляд за тваринами живого куточка, знайомство з загадковим світом рослин і тварин.
Любов до природи та бережне ставлення до неї виховую ще й засобами художнього слова на уроках української мови. Адже мова – одне з див, за допомогою якого можна передати найтонші відтінки думок та почуттів. Тому, використовуючи засоби рідної мови, привчаю своїх вихованців бути справжніми господарями матінки – природи.
Найбільше це вдається на уроках розвитку зв’язного мовлення.
Немає коментарів:
Дописати коментар